Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ, στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης προσπάθειας να παράσχει στους συναδέλφους εξειδικευμένες γνώσεις, ανακοινώνει την υλοποίηση νέων κύκλων σεμιναρίων, που θα πραγματοποιηθούν έως το τέλος του έτους και αυτήν τη φορά υβριδικά, τόσο στο κτήριο της ΕΣΗΕΑ αίθουσα «Ιωάννης Κονδυλάκης» (7ος όροφος) όσο και online για όσους προτιμούν την τηλεκατάρτιση.
Η θεματολογία των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, τα οποία θα πραγματοποιηθούν έως το τέλος του έτους είναι:
1. Νέες εξελίξεις στα ΜΜΕ & Στρατηγικές Προσέλκυσης Κοινού
Σεμινάριο για δημοσιογράφους μέλη Ενώσεων Συντακτών, οι οποίοι εργάζονται σε Δημόσια Μέσα (με βάση τη ΣΣΕ ΕΣΗΕΑ για τους όρους εργασίας των δημοσιογράφων που απασχολούνται στο Δημόσιο/ευρύτερο δημόσιο τομέα (2024, αρ.2)), σε συνεργασία με τη ΓΓΕΕ, το Μορφωτικό Ίδρυμα της ΕΣΗΕΑ και το ΑΠΘ.
Έναρξη: 5 Mαΐου
Διάρκεια: 30 ώρες
Απευθύνεται σε δημοσιογράφους που εργάζονται στα Μέσα του Δημοσίου/ευρύτερου δημοσίου τομέα (ΕΡΤ, ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΓΓΕΕ και Δημοτικούς Ρ/Σ).
2. Τεχνητή Νοημοσύνη
3. Podcast
4. Ορθοφωνία
5. Γλώσσα
6. Διασταύρωση των ειδήσεων στο Διαδίκτυο:
Υπεύθυνος ο δημοσιογράφος Δημήτρης Αλεξόπουλος
7. Παραγωγή ντοκιμαντέρ
8. Σεμινάριο Ιατρικών Όρων σε συνεργασία με την Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία-ΚΑΡΠΑ
Τα σεμινάρια υπ’ αρίθμ. 2 έως 8 θα απευθύνονται κατά προτεραιότητα σε δημοσιογράφους- μέλη της ΕΣΗΕΑ, εργαζόμενους, άνεργους και συνταξιούχους οι οποίοι εργάζονται.
9. Εξοικείωση με νέες τεχνολογίες και εργαλεία Η/Υ
Το σεμινάριο υπ’ αρίθμ.9 θα απευθύνεται κατά προτεραιότητα σε συνταξιούχους μέλη της ΕΣΗΕΑ.
Ο νέος κύκλος τελεί υπό την εποπτεία και συνολική επίβλεψη της Α’ Αντιπροέδρου του Δ.Σ. της Ενώσεως, κυρίας Αριάδνης-Άριας Αγάτσα και με επιστημονικό υπεύθυνο, τον Δρ., δημοσιογράφο Ανδρέα Μ. Παναγόπουλο.
Υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νέες Εξελίξεις στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και Στρατηγικές Προσέλκυσης Κοινού».
Το σεμινάριο πραγματοποιείται από το Μορφωτικό Ίδρυμα της ΕΣΗΕΑ, σε συνεργασία με το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του ΑΠΘ και τη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης.
Οι διαλέξεις θα ξεκινήσουν στις 5 Μαΐου, με υβριδική παράδοση, (δια ζώσης & διαδικτυακά) και τους ακόλουθους θεματικούς άξονες:
- Νέες τεχνολογίες στα ΜΜΕ: AI, AR/VR, Big Data
- Δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου και πολυμεσική αφήγηση
- Διαχείριση SEO και στρατηγικές κοινού
- Προσωπικό branding και χρήση analytics
- Νομικά και δεοντολογικά ζητήματα
- Ηγεσία και διαχείριση κρίσεων στα ΜΜΕ
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι δημοσιογράφοι μέλη της ΕΣΗΕΑ και των Ενώσεων Συντακτών της ΠΟΕΣΥ, οι οποίοι εργάζονται στο Δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα (ΕΡΤ, ΑΠΕ- ΜΠΕ, ΓΓΕΕ και Δημόσιους Ρ/Σ).
Οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να αποστείλουν αίτηση συμμετοχής στο seminaria@esiea.gr έως 30 Απριλίου. Κάθε αίτηση συμμετοχής (επισυνάπτεται) θα πρέπει να αναφέρει: Ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, αριθμό μητρώου μέλους και Ένωση στην οποία ανήκει, Μέσο εργασίας, κινητό τηλέφωνο και email.
Οι θεματικές ενότητες του σεμιναρίου αναλύονται ως ακολούθως:
1. Νέες Τεχνολογίες και ο Μετασχηματισμός των ΜΜΕ
Η πρώτη ενότητα εστιάζει στον τρόπο με τον οποίο η τεχνολογία αλλάζει ριζικά το τοπίο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν τις βασικές εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), της Επαυξημένης και Εικονικής Πραγματικότητας (AR/VR), της τεχνολογίας Blockchain και της ανάλυσης Big Data στη δημοσιογραφία. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην εφαρμογή αυτών των εργαλείων στην καθημερινή δημοσιογραφική πρακτική και στην κατανόηση της μετάβασης σε μια mobile-first και data-driven δημοσιογραφία.
2. Ψηφιακή Δημοσιογραφία και Διαχείριση Περιεχομένου
Η ενότητα επικεντρώνεται στις πρακτικές της σύγχρονης δημοσιογραφίας μέσω διαδικτύου. Παρουσιάζει εργαλεία και πλατφόρμες CMS, τεχνικές δημιουργίας ελκυστικού περιεχομένου και στρατηγικές βελτιστοποίησης SEO. Οι συμμετέχοντες θα μάθουν να διαχειρίζονται ψηφιακό περιεχόμενο με βάση τις προτιμήσεις του κοινού, να ενσωματώνουν τα social media στη ροή ειδήσεων και να ενισχύουν την προβολή και την απήχηση των δημοσιεύσεών τους.
3. Αφήγηση και Δημιουργία Περιεχομένου
Η τρίτη θεματική εστιάζει στις τεχνικές και τις στρατηγικές αφήγησης, απαραίτητες για τη διατήρηση της προσοχής του κοινού. Οι συμμετέχοντες θα εκπαιδευτούν στη σύνθεση πολυμεσικού περιεχομένου, που περιλαμβάνει κείμενο, εικόνα, ήχο και βίντεο. Θα αναλυθούν τρόποι συγγραφής ελκυστικών τίτλων και περιλήψεων και θα παρουσιαστούν πρακτικά παραδείγματα πολυμεσικής δημοσιογραφίας. Στόχος είναι η δημιουργία δυναμικών και καθηλωτικών δημοσιογραφικών ιστοριών.
4. Προσέλκυση και Αλληλεπίδραση με το Κοινό
Η ενότητα επικεντρώνεται στις στρατηγικές αλληλεπίδρασης με το κοινό, μέσω της αξιοποίησης των social media, των analytics και της στόχευσης ανά δημογραφική ομάδα. Οι συμμετέχοντες θα μάθουν να αναλύουν δεδομένα συμπεριφοράς, να προσαρμόζουν το περιεχόμενο στις ανάγκες του κοινού και να ενισχύουν την εμπιστοσύνη του κοινού στο προσωπικό ή συλλογικό δημοσιογραφικό τους brand.
5. Δεοντολογία και Νομικά Ζητήματα στα Ψηφιακά ΜΜΕ
Αυτή η θεματική αναδεικνύει τις ηθικές και νομικές προκλήσεις που προκύπτουν στη νέα ψηφιακή εποχή. Καλύπτει ζητήματα όπως η παραπληροφόρηση και τα fake news, η προστασία των προσωπικών δεδομένων, τα πνευματικά δικαιώματα και η διαφάνεια στον χειρισμό του online περιεχομένου. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ενίσχυση της δεοντολογίας ως πυλώνα αξιοπιστίας.
6. Στρατηγικές Διαχείρισης ΜΜΕ και Ηγεσία
Η τελευταία θεματική επικεντρώνεται στην ενίσχυση των ηγετικών ικανοτήτων και της στρατηγικής σκέψης στον χώρο των ΜΜΕ. Οι συμμετέχοντες θα εκπαιδευτούν στη διαχείριση κρίσεων, την ηγεσία ομάδων, τη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, καθώς και στον σχεδιασμό με βάση τις τεχνολογικές εξελίξεις. Επιδιώκεται η καλλιέργεια μιας ολιστικής προσέγγισης στη διοίκηση δημοσιογραφικών και επικοινωνιακών οργανισμών.
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ